Outsourcing sprzedaży telefonicznej stwarza przestrzeń dla oszczędności, rozwoju i działania w Twojej firmie. Zamiast miesięcy poświęconych na budowę działu handlowego możesz zobaczyć efekty w ciągu kilku tygodni. To z kolei oznacza zysk – bo w biznesie czas to pieniądz w dosłownym znaczeniu. Skąd bierze się tak duża oszczędność czasu?
Tworzenie działu w porównaniu z outsourcingiem telemarketingu
Skuteczny zespół telemarketerów, którzy pozyskują klientów dla firmy, jest filarem rozkwitającego biznesu. Jego stworzenie jest długim, wieloetapowym procesem. Najpierw kilkutygodniowa rekrutacja, selekcja kandydatów, rozmowy i w końcu wdrożenie (onboarding). Nie jest to nawet jedna dziesiąta pracy.
Świeżo zatrudniony zespół handlowców wymaga wiele uwagi. Początek pracy to najlepszy moment na wyłapywanie błędów i korygowanie ich w zespole. Z czasem ilość błędów spada, a dział handlowy zaczyna przynosić realne wyniki, które generują zysk dla firmy. Zanim zaś zainwestowane pieniądze i czas faktycznie zaczną tworzyć dodatni bilans finansowy może minąć jeszcze więcej czasu.
Wynajęty zespół telemarketerów to szybki zwrot z inwestycji i natychmiastowy efekt
Dział sprzedaży telefonicznej to inwestycja. Można ocenić jej opłacalność używając unormowanych kryteriów, takich jak okres zwrotu, czas realizacji i prognozowane zyski. Wybranie outsourcingu sprzedaży telefonicznej pozwala odnieść zwycięstwo we wszystkich tych obszarach. Jakie są przewagi tego rozwiązania nad tworzeniem własnych struktur?
Outsourcing działu handlowego:
- Skraca czas zwrotu z inwestycji kilku- a nawet kilkunastokrotnie
- Redukuje koszty związane z zakupem sprzętu, wynajmem biura, przystosowaniem go do użytku czy tworzenia systemu nadzoru
- Eliminuje konieczność utrzymywania wielu etatów – rozliczenie opiera się na kontrakcie B2B
- Szybciej zaczyna generować realny zysk – więc firma zarabia więcej
Skuteczność handlowców – dlaczego przy wynajętym zespole zawsze będzie wyższa?
Handlowiec telefoniczny, który generuje zyski jest ogromnym atutem dla firmy. Trudno jest jednak skompletować zespół, który będzie składał się wyłącznie z wysokiej klasy specjalistów telesprzedaży. Nawet jeśli mniej doświadczeni pracownicy dojdą w końcu do zadowalającego poziomu, to nadal wymaga to wiele czasu. Znowu powoduje to odłożenie w czasie zysków, co może nawet oznaczać dosłowne straty dla firmy.
W przypadku, gdy przekazujesz sprzedaż w ręce zespołu telemarketerów z zewnętrznej firmy, taka sytuacja nie występuje. Firma outsourcingowa ma już cały zespół handlowców, którzy pracują w branży od lat. Są to osoby, które już dawno opanowały podstawowe i zaawansowane techniki prowadzenia rozmów sprzedażowych.
Dzięki temu współczynnik finalizacji w stosunku do przeprowadzonych rozmów jest znacznie wyższy, niż miałoby to miejsce w przypadku każdego działu tworzonego od podstaw.
W końcu gdy następuje awaria sieci elektrycznej w firmie, zatrudniasz specjalistów, którzy znają się na swojej pracy. Tak samo możesz przekazać swoją sprzedaż specjalistom, którzy wiedzą, jak sprawić, żeby rozmowa zakończyła się transakcją.
W jakich sytuacjach outsourcing sprzedaży telefonicznej jest szczególnie zalecany?
Zastanawiasz się, jak od początku do końca wygląda proces, na którym opieramy współpracę? Nasz model eliminuje nieścisłości już od samego początku, dzięki czemu osiągamy najwyższą możliwą skuteczność na każdym etapie.
- Współpracę zaczynamy od dokładnego określenia Twojego zapotrzebowania. Określasz wytyczne, które są dla Ciebie najistotniejsze. Mówisz, czego oczekujesz od zespołu sprzedaży telefonicznej i jakie kryteria oceny ich pracy mają największe znaczenie.
- My na podstawie kompleksowych informacji, których nam udzielasz, sporządzamy ofertę dedykowaną dla Twojej firmy. Już wtedy zaczynamy przygotowywać zespół, który zaznajamia się z produktami i opracowuje skuteczną strategię sprzedaży (w oparciu o ustalone przez Ciebie kryteria).
- Później dopracowujemy szczegóły, które ujawniły się w trakcie przygotowań. Robimy wszystko, aby nasi handlowcy jeszcze przed rozpoczęciem pracy dokładnie wiedzieli, co mają robić i w jaki sposób. Po to, żeby pracować na wyniki już od samego początku.
W końcu telemarketerzy rozpoczynają pracę, a Ty masz bieżący wgląd to ich poczynań. Możesz swobodnie weryfikować ich pracę i przekazywać nam uwagi. Wdrażamy poprawki tak szybko, jak to tylko możliwe. Dzięki temu już od pierwszego dnia współpracy widzisz, jak Twoja sprzedaż rośnie.
Pamiętaj, że w trakcie całej współpracy pozostajemy w stałym kontakcie. Przekazujesz nam istotną część pracy Twojej firmy – dlatego chcemy, żebyś był zadowolony z efektów. Zależy nam na udzieleniu realnego wsparcia, które przyczyni się do zbudowania stałej relacji. W ten sposób outsourcing sprzedaży telefonicznej staje się niezwykle skutecznym narzędziem, z którego możesz korzystać według swoich potrzeb.
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami i zapytaj o szczegóły oferty. Pokażemy Ci, ile możemy dla Ciebie zarobić!